Vikingové: Valhalla se odehrává sto let po seriálu Vikingové, který skončil po šesti sériích v roce 2019. Zatímco hlavními hrdiny původního seriálu byli známí vikingové jako Ragnar Lothbrok, štítonoška Lagertha, Björn Železný bok, Ivar Bezkostný a další, v tomto spin-offu se podíváme na další historické postavy v čele s Leifem Erikssonem, jeho sestrou Freydis a Haraldem Sigurdssonem (později známým jako Hardråda). 

Po vyvraždění vikingských obyvatel na pobřeží Anglie se v Norsku začíná budovat nová armáda, aby vytáhla na Londýn a získala svou pomstu. Mezitím po pomstě prahne i skupinka Gróňanů, kteří doráží do Kattegatu nezávisle na událostech v Anglii. Leif je zatáhnut do bitvy po boku Haralda a krále Knuta, zatímco Freydis zůstává ve městě a snaží se přijít na své vlastní poslání. Vikingové však nejsou tak jednotní jako dříve, je zde velký rozpor mezi těmi, kteří přijali křesťanství a těmi, kteří stále vyznávají starou víru. 

Čeká vás příběh plný napětí, hrdinských bitev a taky nějaké té romantiky k tomu.


Freydis Eriksdotter (Frida Gustavsson) a Leif Eriksson (Sam Corlett)

Co se týče postav, mé srdce si okamžitě získal Harald Sigurdsson, potomek Haralda Krásnovlasého z původního seriálu. Jeho charakter je perfektním mixem vikinga toužícího po pomstě a po slávě, ale zároveň dobrého člověka, kterému záleží na ostatních lidech a který není ovládán touhou po moci. I když je křesťan, není to žádný fanatik (na rozdíl od jiných postav, které se v první sérii objevují) a nikoho nesoudí na základě víry. Upřímně zajdu tak daleko a řeknu, že po těch 8 epizodách se stal mou nejoblíbenější postavou z celé franšízy Vikingů, což je vtipný poměr, oproti 89 epizodám původního seriálu. Jasně, těch oblíbených postav jsem tam taky pár měla, ale většina mě dříve nebo později něčím extrémně naštvala nebo zklamala - tak uvidíme, jak to dopadne s Haraldem v dalších sériích.

Hlavním hrdinou příběhu je Leif Eriksson, víceméně jediné jméno ze všech těch vikingů, které reálně znám (patrně první evropský objevitel Ameriky, dlouho před Kryštofem Kolumbem). Leif je fajn postava, i když trochu nudná - tedy, je to taková ta klasická kladná postava, která je sice dobrá a záleží vám na tom, co se s ní stane, ale zároveň... vás mnohem více zajímají všichni okolo? To už jsem měla raději Leifovu sestru Freydis. Původně jsem si myslela, že to bude taková ta klasická ženská bojovnice na styl Lagerthy (která mě bohužel celkem nudila), ale nakonec se ukázala v trochu jiném světle a začala mě celkem zajímat. Musím ale říct, že v seriálu není jediná postava, která by mi vyloženě vadila, král Knut je taky skvělý a z dějové linky v Anglii jsem si oblíbila Godwina, králova rádce. Emma Normandská také vypadá na zajímavou postavu, ale uvidíme, jak se vybarví v dalších sériích.

Všichni herci hrají své role přesvědčivě a neměla jsem problém s jediným hereckým výkonem.


Harald Sigurdsson (Leo Suter)

Celá vizuální stránka seriálu je výborná, včetně kostýmů a natáčecích lokací. Co jiného se ale dalo čekat od seriálu takových rozměrů. Bitvy také vypadají skvěle, jsou velmi napínavé a doslova jsem visela očima na obrazovce - nejsem si jistá, jestli je to tím, že mě tyhle postavy zajímají více než postavy v původním seriálu (tam jsem během bitev zásadně nedávala pozor a moc mě nezajímaly) nebo jestli je to skvělou prací režiséra a využití kamery. Nejsem žádný expert, takže kdo ví, možná je to vším dohromady (a nebo něčím úplně jiným, třeba jsem teď byla jen v jiném rozpoložení).

Co musím zmínit, resp. porovnat s původními Vikingy, jsou sex scény. To byla jedna z věcí, která mi tam tehdy dost vadila - bylo jich příliš mnoho a byly neskutečně dlouhé a odhalující (a z 99 % hlavně naprosto zbytečné). Bylo jasné, že tvůrci Vikingů jeli podobnou taktiku jako tomu bylo u dřívějších sérií Hry o Trůny, chtěli tu nahotu využít, aby si tím přilákali více lidí. A jistě to na někoho fungovalo, ale myslím si, že valná většina diváků tam ty scény prostě nepotřebuje, zvlášť když opravdu nejde o žádnou romantiku a akorát jste u toho naštvaní, protože to je už podesáté, co tahle postava podvádí svou tzv. "drahou polovičku" a pak dělá, jako by to nic nebylo. A já mu mám potom ještě fandit? Ne, děkuji. No každopádně co se týče Valhally, bylo to s množstvím sex scén mnohem lepší a myslím si, že všechny, které se v první sérii objevily (dohromady 3), měly svůj důvod. Normálně bych tyhle věci vůbec nezmiňovala, ale pokud sledujete seriály s rodiči nebo vám jsou podobné scény ve filmech/seriálech zkrátka nepříjemné, je fajn být na to připraven dopředu.

Jinak soundtrack je také vynikající, skladatelem je Trevor Morris, jehož hudbu znám už dlouho a naprosto ji miluju. Poprvé jsem se s jeho skladbami setkala ve videohře Dragon Age 3 - dělal hudbu ale i do jiných her, fimů i seriálů jako např. Castlevania, Shadowhunters, Tudorovci, Borgiové a další. Také skládal hudbu k původním Vikingům, takže v tomhle ohledu si opravdu není na co stěžovat.


Král Knut (Bradley Freegard) a Harald Sigurdsson (Leo Suter)

I když jsou ve Valhalle často zmiňována jména postav z původního seriálu a pohybujeme se ve známých lokalitách, nepotřebujete mít žádnou předešlou znalost původního seriálu. Děj se odehrává sto let po jeho konci a dějově na něj nijak nenavazuje. Osobně musím říct, že mě první série Valhally chytla o dost rychleji (a silněji) než to bylo na začátku Vikingů. Takže za sebe určitě doporučuji vyzkoušet, pokud si myslíte že je jen sebemenší šance, že by vás to mohlo bavit. Už teď se těším na další sérii, i když na to si budeme muset zase počkat až do příštího roku...

HODNOCENÍ:

8.5/10

***

To je pro dnešek vše! A teď nějaké otázky na konec:

Znáte seriál Vikingové? Pokud ano, věděli jste o tomto spin-offu?

Zajímají vás příběhy, ve kterých se vyskytují historické postavy? A vadí vám ve filmech a v seriálech větší množství násilných nebo sexuálních scén?

Díky za přečtení a přeji krásný den!
L. V.

5 Komentáře

  1. Na tento seriál se chystám, ale nejdříve chci vidět Vikingy. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak na Vikingy vůbec nekoukám, ale už jsem o nich hodně slyšela :)

    OdpovědětVymazat
  3. Seriál Vikingové znám, ale neviděla jsem :D. Ani toto neznám :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Seriál znám, přítel se na něj díval. Já ho teda nikdy neviděla, tyto témata jdou tak nějak mimo mě :) sexuální scény ráda nemám, vždycky mi to přijde jako taková trapná chvilka 😅😅

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Lucy, koukám že jsi nezahálela a četla četla četla. Tyhle žánry zatím dávám jen v TV 😊.
    Pokud budeš mít čas a chuť, stav se prosím na blogu a můžeš nám dát s Toníkem hlas v blog soutěži 😊
    Děkujeme a přejeme pěkný start do nového týdne

    OdpovědětVymazat

Děkujeme moc za reakci :)