Renegáti (v originále Renegades) je YA fantasy kniha, která vypráví o postapokalyptickém světě, v němž se proti sobě staví dvě skupiny: strážci pořádku Renegáti a zločinci zvaní Anarchisté. Příběh je vyprávěn ze dvou pohledů - Anarchistky Novy a Renegáta Adriana - a nabízí tak unikátní možnost, aby si čtenář prohlédl obě strany konfliktu a mohl vidět, že svět není tak černobílý, jak by se mohl zdát.

Hlavní hrdinka Nova má schopnost uspat člověka pouhým dotykem, z čehož také pochází její zločinecká přezdívka Nightmare. Z celého srdce nenávidí Renegáty a především Renegátskou Radu - skupinu hlavních superhrdinů, kteří kdysi způsobili pád Anarchistů - a touží po pomstě. Aby však její plán vyšel, je nutno se k Renegátům dostat mnohem blíže, než by se jí kdy zdálo příjemné.

Na druhou stranu Adrian je adoptovaný syn dvou členů Rady a má schopnost zhmotnit cokoli, co nakreslí - proto je jeho superhrdinské jméno Sketch. Sám však skrývá nebezpečné tajemství a kdyby se o tom Renegáti dozvěděli, mohl by se dostat do velkých potíží...

„Kdo se ničeho nebojí, nemůže být statečný.“

Už je to dlouho, co mě nějaká kniha nadchla tak jako Renegáti. Již od první kapitoly mě zaujal autorčin styl psaní a použití slov (zásluhu zde má samozřejmě i překladatelka), kniha je celkově velice čtivá a způsob, jakým je psána, mi dal hodně inspirace i k mému vlastnímu psaní (tak trochu mě to vytáhlo z psacího bloku).

Děj je velice poutavý a postavy si rychle oblíbíte - upřímně mě překvapilo, jak moc jsem začala mít ráda Novu, protože málokdy mě ženské hrdinky zajímají (a to nejen v knihách). Dokonce mě více bavily kapitoly z jejího pohledu, než z pohledu Adriana. Toho mám sice taky ráda, ale... nevím, pohled záporačky je v tomto příběhu prostě trochu lepší. Nejsem sice fanouškem její motivace k nenávisti Renegátů a doufám, že si v budoucnu uvědomí, že všechno není tak jednoduché, jak si myslí, ale to je spíše otázka pro další díly.

V příběhu je hned několik plot twistů (zvratů v ději), které jsem absolutně nepředvídala, takže to beru jako velké plus - spousta příběhů je předvídatelných, takže jsem ráda za každé překvapení. Jinak pro mě osobně to byla první kniha od této autorky a rozhodně ji mohu doporučit. Jedině musím varovat čtenáře, kteří již četli autorčinu předchozí sérii Měsíční kroniky, protože jsem četla několik stížností na to, jak moc si jsou postavy a obecný děj podobné. Osobně jsem nečetla, takže nemohu posoudit, ale na databázi knih to několik lidí zmiňovalo.

HODNOCENÍ:

8.5/10

***