Bridgertonovi (v originále Bridgerton) je romantický drama seriál, který sleduje příběhy osmi sourozenců z rodiny Bridgertonových. První série (v době psaní recenze jediná série) se soustředí na nejstarší dceru Daphne a na její uvedení do sezóny, ve které si má najít manžela. Náhoda ji zavede k Simonu Bassetovi, vévodovi z Hastingsu, který o ženění nestojí, seč ho do něj všichni ženou. Společně vymyslí plán, který by mohl vyřešit jejich problémy, ovšem žádný plán není bez následků a bez obětí. Brzy je těžké rozeznat hranici mezi skutečností a předstíráním a Daphne se Simonem se ocitají v situaci, ze které není návratu...

Seriál je natáčen dle knižní série, kde se každý díl soustředí na jednoho ze sourozenců - stejně je to pak v plánu se seriálem, kdy se každá série bude soustředit na rozdílné osudy. První série se řídí prvním dílem knihy, ovšem obsahuje i scény navíc s ostatními postavami, což bylo ze strany tvůrců asi to nejlepší rozhodnutí, které mohli učinit.

Abych to vysvětlila, první série tak trochu trpí Twilight kletbou: hlavní hrdinka je totiž nejméně zajímavá postava ze všech. Není to tak, že by mi po celou sérii vysloveně vadila, pořád mě zajímalo, jak to s ní dopadne, ale to nic nemění na tom, že mě ostatní sourozenci zajímali o dost více. Nebýt jejich scén, seriál by mě ani z poloviny tolik nebavil a rozhodně bych se netěšila na další série tak, jak se těším teď.

Samotný příběh Daphne a Simona je velice předvídatelný a jede v zajetých kolejích známých YA archetypů - tohle více rozvedu v sekci označené SPOILER (na konci). Aniž bych zmiňovala nějaké podrobnosti, tak také oba trpí naprosto bolestným nedostatkem komunikace (jak už je v tomto žánru zvykem), která by všechno vyřešila desetkrát rychleji, ale to by bylo moc snadné, že? :)

Před čím také musím varovat je poměrně velké množství sex scén v průběhu první série. Ze Hry o Trůny jsem už zvyklá na ledacos a neříkám, že se to tam občas nehodilo v rámci příběhu, ale v určitých epizodách toho bylo už fakt moc a hlavně zbytečné. Takže pokud běžně koukáte na seriály s rodiči, myslete na tento detail při výběru - ne každému to musí být příjemné.

Když ovšem pominu hlavní dějovou linku, která je poměrně velkým klišé (což není vyloženě špatná věc; klišé existují, protože jsou oblíbená a snad každý má občas náladu na nějakou tu YA slaďárnu, jakkoli předvídatelná je), zůstane nám na pozadí velice zajímavý motiv. Pokud jste viděli seriál Super drbna (Gossip Girl), pak jste s ním patrně obeznámeni - záhadná postava, která vydává vlastní novinový plátek a informuje čtenáře o všemožných drbech a událostech v Londýně. Všichni uznávají názory tzv. Lady Whistledownové jako danou věc, ovšem nikdo neví, kdo to ve skutečnosti je a jak je možné, že ví o všem, co se ve městě šustne.

Společně s matkou je zde pouze 7 sourozenců, osmá (Francesca) v první sérii není.

Co se týče mých oblíbených postav, rychle jsem si z rodiny Bridgertonových oblíbila druhorozeného syna Benedicta, který si užívá života bez povinností, a druhorozenou dceru Eloise, která by se mnohem raději vzdělávala, než chodila do společnosti. Z ostatních postav je mou favoritkou Penelope, nejmladší dcera rodu Featherington a nejlepší kamarádka Eloise, která je černou ovcí své rodiny. Poslední skvělou postavou je Lady Danbury, postarší dáma s ostrým jazykem, která se nikomu nebojí říct svůj názor (dost mi připomíná Lady Olennu Tyrell ze Hry o Trůny).

*** SPOILER ***

Pokud plánujete seriál sledovat a nechcete si absolutně nic vyzradit, tak tuto část přeskočte! Poznámka: jedná se pouze o menší spoilery, pořád neprozrazuji to hlavní :)

Chtěla bych se vrátit k oněm archetypům, které jsem předtím zmínila. Již od prvního dílu je jasné, že půjde o "enemies to lovers" (tedy od nepřátel k milencům; ačkoli Daphne a Simon nejsou přímo nepřátelé, ale rozhodně se na začátku nemají rádi) a "fake/pretend relationship" (tzn. předstírání, že spolu dva chodí, ale v procesu se do sebe zamilují). A jak říkám, je hrozně očividné, jak to dopadne, ale když je chuť na slaďárnu, pak je většinou jedno, jak předvídatelné to je... a stejně je lepší nad tím moc nepřemýšlet :)

Co však musím nutně zmínit v této části... jedna věc, která mi v seriálu neskutečně vadila, je jedna konkrétní scéna v šestém díle (vy, kteří jste první sérii viděli, jistě víte, o čem mluvím). Daphne se tam dopustí naprosto příšerné věci a skoro jako jako by se seriál snažil obhájit, že to co udělala, bylo správné? Že ona je ve skutečnosti ta oběť, že neměla na vybranou? Ne že bych nechápala její "důvod", ale zároveň je to dost nechutné a příšerně mě to naštvalo. O to víc je to horší tím, že se Daphne nikdy neomluví za to, co udělala, ale přesto jí je odpuštěno. Kdyby druhá série pokračovala jejím příběhem, tak na ni nekoukám; mou jedinou útěchou je, že ostatní postavy budou snad mnohem lepší :)

*** KONEC SPOILERU ***

Mimochodem, abych s tou "předvídatelností" nepřeháněla, pár překvapivých zvratů v ději se tam objevilo, takže to není tak špatné! I když většina z nich se týkala někoho jiného, než hlavní dvojice, takže na to taky třeba myslet :D

Celkově hodnotím první sérii průměrně, ovšem mám velkou naději, že další série budou mnohem lepší - protože jak jsem již zmiňovala, všichni ostatní sourozenci mi přijdou mnohem zajímavější než Daphne a nemůžu se dočkat, až uvidím jejich příběhy. Snad se těch dalších sérií dočkáme!

Zajímavost na konec: Sourozenci Bridgertonovi jsou pojmenováni chronologicky podle abecedy - Anthony (nejstarší), Benedict, Colin, Daphne, Eloise, Francesca, Gregory a Hyacinth (nejmladší).

HODNOCENÍ:

5/10