Loki je seriál z Marvel Cinematic Universe, který navazuje na události filmu Avengers: Endgame a pojednává o alternativní verzi známého padoucha Lokiho, který ukradl Tesseract a utekl ze zajetí. Jeho útěk by však zásadně změnil budoucnost, a tak si pro něj přijde Time Varience Authority, jejichž úkolem je strážit posvátnou časovou osu a zajistit, že se vše děje tak, jak je předepsáno. Loki se tak ocitá v organizaci, která dokáže manipulovat časem i prostorem a nechce-li být vymazán z existence, musí jim pomoci dopadnout nepřítele, který je pro celé TVA velkou hrozbou.

Protože se jedná o seriál ze čtvrté fáze MCU, tak je nutno podotknout, že ke správnému pochopení a prožití seriálu je silně doporučeno mít znalosti z předchozích filmů, tedy alespoň těch, ve kterých se objevuje postava Lokiho (v chronologickém pořadí: Thor, Avengers, Thor: Temný svět, Thor: Ragnarok a Avengers: Infinity War), protože seriál obsahuje dost velké spoilery.

Nejdříve se podíváme na postavy: Lokiho již většina z nás zná z předchozích filmů, tudíž se jeho osobnosti nebudu příliš věnovat. Stačí jen zmínit, že Loki je již léta má nejoblíbenější Marvel postava a ani v tomto seriálu mě nezklamal, naopak totiž ukázal další své stránky, které jsme dosud neviděli a mám ho tak vlastně ráda ještě více. Další důležitou postavou je Mobius, který Lokiho naverbuje na misi proti nebezpečnému protivníkovi. Owen Wilson zahrál roli úžasně a jeho postavu jsem si okamžitě oblíbila a těšila jsem se každé chvíli, kdy byl na scéně. V sekci pod tímto odstavcem se ještě zaměřím na pár dalších postav - nechci nic vyzrazovat těm, kteří seriál ještě neviděli, ale vidět by ho chtěli (a tohle beru jako poměrně velký spoiler). Takže pokud si nechcete nic důležitého vyspoilerovat, přeskočte až za další obrázek!

*** SPOILER ***

Pokud plánujete seriál sledovat a nechcete si nic vyzradit, tak tuto část přeskočte! Jedná se o poměrně zásadní spoilery, takže pokračujte na vlastní nebezpečí!

Postava, které bych se chtěla v této sekci hlavně věnovat je Sylvi. Většinou nemám ženské hrdinky ráda, tudíž mě překvapilo, jak rychle jsem si Sylvi oblíbila - o to více kvůli té postupně rozvíjející se romanci s Lokim. Nikdy jsem si nemyslela, že budu Lokiho s někým shippovat, ale tato dvojice má tak skvělou chemii a tak dobré scény, že to v podstatě jinak ani nešlo. Na Sylvi mi začalo rychle záležet a přála jsem jí, aby byla šťastná.

Další skvělé postavy se objevily v pozdějších dílech - tím mám samozřejmě na mysli další verze Lokiho. Ať už Kid Loki, Classic Loki, Alligator Loki nebo President Loki, tihle všichni byli naprosto úžasní a nezlobila bych se, kdyby tam byli i déle. Bylo zajímavé vidět všechny další Lokiho verze, které plynuly z různých jeho jiných rozhodnutí (nebo zkrátka jiné verze celkově) a rozhodně to přidávalo i na komedii. Vím, že pro některé byla ta bojová scéna všech Lokiho verzí v pátém díle už trochu moc zmatená a chaotická, ale sakra: Loki JE chaos. A ta bojová scéna byla toho zářným příkladem. Osobně mě hodně bavila, především reakce "našeho" Lokiho na všechny ty mnohonásobné zrady, i když nejlepší scéna stejně zůstává ta scénka s Lokim, Mobiusem a salátem. Pokud jste seriál viděli, jistě víte, co myslím :)

*** KONEC SPOILERU ***

Po vizuální stránce je seriál naprosto skvělý, hodně se mi líbily kulisy i magické efekty (je to přeci jen Marvel, žádné béčkové studio, takže v tomhle ohledu nic míň než dokonalost ani nečekám), hudba naprosto skvělá a samozřejmě scénář - prvotřídní. Líbil se mi Lokiho rozvoj i směr, kterým se vydával a vzhledem k tomu, co jsme od něj viděli v předchozích filmech, to perfektně sedělo k jeho povaze. Možná byla jeho změna od Avengers Lokiho k Lokimu v šesté epizodě poněkud urychlená, ale jsem to ochotna přehlédnout, protože jsem spokojená s vysvětlením, jaké nám tvůrci dali - hlavně my všichni víme, že ani v Avengers nebyl Loki tak zlý a bezcitný, jak se možná tehdy na první pohled zdál, což je v seriálu i následně rozvinuto a prozkoumáno.

V podstatě mým jediným problémem je poslední epizoda a ne kvůli tomu, jak to dopadlo (chápu, že to bylo třeba pro budoucnost všech dalších Marvel filmů), ale spíše kvůli tomu, že jsem čekala něco mnohem více epického a dočkala jsem se samého povídání a vysvětlování. Jako by najednou autoři zapomněli onu známou radu "show, don't tell" (tedy ukazuj, neříkej) a většina epizody je prostě jen jeden dlouhý rozhovor, který nám vše vysvětlí. Problém je, že já bych opravdu ráda viděla nějaké flashbacky, prostě scénky z minulosti, které by nám všechny tyhle věci ukázaly - až tolik mě nebavilo koukat na tu stejnou scénu a skoro i úhel kamery 80 % epizody. Takže tohle je jediná věc, za kterou musím strhnout body.

I tak mě ale seriál hodně nadchnul a těším se na to, jak se tohle všechno bude řešit v nových Marvel filmech (především v dalším Doctoru Strangeovi) - a druhé sérii Lokiho (už  aby tu byla). Ve finále bych jen chtěla zmínit, jak moc mi základ seriálu připomněl seriál White Collar (Ve Službách FBI), který naprosto miluji. Navíc k tomu tu ale máme i cestování skrze čas a prostor a velice zajímavou organizaci, která skrývá nejedno velké tajemství... :) 

Takže když smícháme skvělé obsazení, skvělý scénář a skvělou vizuální stránku... dostaneme tento dokonalý seriál! A jen abyste věděli, neříkám to jen proto, jak moc mám Lokiho ráda. Říkám to i kvůli dalším postavám a v podstatě i dalším Marvel fanouškům - protože pokud vím, tak je tento seriál zatím nejoblíbenější ze všech Marvel seriálů, které v poslední době vycházely.

HODNOCENÍ:

9/10

***

Díky za přečtení a přeji krásný den! :) L.V.

5 Komentáře

  1. Jéé, zrovna včera jsem se dívala na Avengers, pár dní zpět na D. Strange! :D Já miluju Marvelovské filmy :) Spoiler jsem si radši nečetla, kdybychom se na něj chtěli podívat :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Já moc takové filmy nemusím :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Já Avengers miluju a Loki je jedním u oblíbenců, ale seriál jsem zatím neviděla, vím, že bych po jednom dílu nemohla přestat a nic bych neudělala :D

    OdpovědětVymazat
  4. Loki je môj najoblúbenejši superhrdina a ja nerozumiem, prečo som toto ešte nevidela. Super recenzia a úplne si ma na to navnadila.


    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼

    OdpovědětVymazat
  5. Na Lokiho jsem koukala a bylo to super. Hlavně Sylvie mě překvapila, byl to pro mě dost velký šok. A stejně pak další verze Lokiho, nejvíce jsem si za tu chvilku oblíbila President Loki. :D

    OdpovědětVymazat

Děkujeme moc za reakci :)