Dnešní článek bude více ve stylu deníčku. Nicméně stále se bude držet tématu kultury. Aneb, chtěla bych vám tu povyprávět kulturní zážitek jež jsem si dopřála s maminkou ještě o prázdninách.

Zašly jsme na jedno z představení konaných se na akci: Divadelní léto pod plzeňským nebem.

Obě milujeme divadla a velmi rády chodíme spolu. Maminka je vlastně jedna z těch osob, jež mi lásku k divadlu prohloubila. Již dlouho spolu navštěvujeme nejrůznější divadla a žánry divadelních her. Je pravdou, že ne zase vše, maminka na vše nepůjde a já také najdu v hlavě nějaké oblasti, které více či méně anebo vůbec nemusím a radši bych na něco jiného.

A díky ní jsem také poznala jednoho z jejích a už dlouho i mých oblíbených herců. Jedná se o Jana Zadražila. Vlastně to byl takový můj první opravdu oblíbený český herec, na nějž bych si zašla do divadla i přímo kvůli němu.

Zpět k zážitku.

O prázdninách jsme se tedy rozhodly, že bychom rády zašly na nějaké letní divadelní představení. Pokud by tam byl i Honza, tak ještě lépe, jelikož mamka na něm nebyla už hodně dlouho, kvůli času, jež prostě nyní moc nemá skoro na nic.

Můj úkol byl něco najít a zabrousila jsem tedy nejrůzněji na internetu (ono to nebylo tak těžké, ehm) než jsem našla nějaké možnosti kam zajít a ty pak mamince předložila.

Vyhrálo venkovní divadlo v Plzni, jež dočasně na část léta postavili. Zaujala nás hra, bylo dobré datum, zvládly jsme najít poměrně cenově přijatelné ubytování a vycházel dobře příjezd i odjez ku našim dalším plánům. A taky, další rozhodující část, hrál tam Honza. Takže se povedla ta nejlepší možná kombinace.

Doporučuji se na Divadelní léto pod plzeňským nebem podívat celkově. Je to zdá se mi moc zajímává a pěkná akce. Můžete o ní něco zjistit například na jejich stránkách třeba ZDE ('o projektu') a ZDE ('úvodní stránka').

Jen tak mimochodem, ono se to možná nezdá s těmi všemi letními divadelními akcemi, ale není to tak snadné jako během roku. Ale ono to asi není snadné nikdy. Divadla jsou, naštěstí, poměrně žádaná záležitost, kam lidi, naštěstí, chodí a není možné se zavděčit vždy všem, bohužel. Zejména když má člověk přeci jen nějaké ty preference v tom kdy a kam a na co a na koho ano a naopak ne.

5. 7. 2021 jsme měly v plánu vyrazit. Nicméně co se nestalo, představení se o den posunulo. Naštěstí místenky zůstaly a přesunuly se spolu s datem. Takže nakonec jsme vyrazily až 6. 7. 2021 a odjížděly jsme 7. 7. 2021. Jako způsob dopravy tam, a i zpátky jsme zvolily vlak z a do Brna.

Mimochodem, já kupuji jednosměrné jízdenky. Zpáteční jsem snad nikdy nekupovala. Člověk neví, co se může změnit a asi by to pak nešlo či šlo složitěji vrátit jenom ta jedna jízdenka ze dvou, co jsem však kupovala spolu.

Ubytování na jednu noc jsme měli v Apartsee Wellness Plzeň. Zajišťovali jsme si ho přes Booking, ale nastala daná změna data, která nešla přes Booking změnit bez toho, aniž bychom přišly o peníze. Což jsme samozřejmě nechtěly. Avšak po zavolání přímo do ubytování se vše vyřešilo. Chválím moc příjemnou komunikaci. Naštěstí měli volný pokoj i na datum jež jsme potřebovaly změnit. S ubytováním jsem byla celkově velmi spokojená. Prostředí bylo fajn a pokoje hezké a čisté. Dokonce tam podávají i snídaně formou bufetu, pokud si připlatíte maličko. Od majitele jsme ještě dostaly radu, že kdybychom někdy náhodou potřebovaly ubytování znovu, tak to máme zkusit domlouvat rovnou s nimi. Je to tak prý pro ně a na konci i pro nás lepší na domluvu i cenu a jiné záležitosti, ale neověřovala jsem si to nijak.

Přes den jsme se prošly po městě, které bylo moc hezké. Plzeň se mi velmi líbila. Zašly jsme i na některé zajímavosti a památky města. Jako třeba na moc hezký výhled z věže katedrály svatého Bartoloměje, avšak tam jsem tedy lezla bez mamky, ta trpělivě čekala dole. Nicméně je pravdou, že toho ještě docela dost zbylo. Hlavně nějaká ta prohlídka či jiné nahlédnutí k pivu. Což tam samozřejmě je. Tak to třeba jindy.

Také jsme si zašly na jídlo a na kávu. Podniků zde mají dost. Je z čeho vybírat. My jsme zašly konkrétně do Pizzeria Da Pietro a do jedné kavárny jež jsem však již nenašla bohužel. V obou místech jsme nicméně byly moc spokojené obě. Prostředí moc hezké a obsluha milá a ochotná. Nebo jsme měly v tomto štěstí. Na recenze jsme se předem nepodívaly, ale vyšlo to.

Na pozdní odpoledne jsme se již vrátily do ubytování a začaly se chystat do venkovního divadla.

Scéna divadla byla moc pěkně situovaná, jak je vidět na obrázku výš. Diváci dobře viděli i slyšeli. Poskládání scény a detaily jako světélka kromě i dalšího osvětlení dodávali moc fajn atmosféru. Kulisy k představení seděly a byly vybrány dle mě velmi dobře.

Tip: Když jdete na venkovní představení, nebojte si vzít třeba nějakou dečku nebo svetr navíc. Sedíte vlastně jenom, kromě přestávky, a zima vám nejspíše nakonec bude. Navíc se může kdykoliv ochladit. A minimálně si máte, jak zpohodlnit většinou celkem tvrdé sezení ať si na to sednete nebo si o to opřete záda. Ale je to jen na vás a vašem zhodnocení situace. My tak sice neučinily, ale víme, že příště tak asi již uděláme.

Tak a nyní plně k představení. Jednalo se o klasiku, divadelní hru 'Romeo a Julie'. Známé drama zpracované tisíckrát a možná i víckrát. A přeci to zase bylo jiné. Divadelní spolek Kašpar se postaral o velmi pěkné představení. A také originální zpracování. Na tento divadelní spolek mimochodem doporučuji zajít i klasicky v Praze, do divadla v Celetné, kde hrají běžně. (Více informací ZDE.)

Již od první chvíle jsem tušila, že se mi to bude líbit, a bylo tomu tak. Na konci jsem odcházela velmi spokojená.

Herci se mi zdáli do rolí obsažení velmi dobře. Všichni také svou roli zvládli moc hezky a uvěřitelně.

Celý děj jsem hltala, jak kdybych ho snad neznala. Ale já to vlastně neznala, jelikož to bylo zase jiné zpracování. Děj mě vtáhl k sobě a já se cítila skoro součástí. Těšila jsem se co přijde ještě.

Přidané zde byly některé situace, jež se zakládaly na vtipu, směšnosti a někdy absurditě daného okamžiku. Avšak přidaný vtip nebyl na úkor hlavního děje. Také Julie měla k narozeninám zavěšené balónky s nápisem 'happy birthday' a věkem a jiných pár ozdůbek, takže došlo například v tomto okamžiku, a i v pár jiných k menší modernizaci. Avšak nic z toho neničilo hru, naopak, dodávalo to šmrnc a zase jiný nádech.

Další věc, kterou bych zmínila, že se mi líbila bylo zakomponování hudby a tance v ději. Nejen tam, i okolo, například před začátkem představení nebo u konci pauzy přišla na podium ještě muži kteří představovali kapelu, jež nám začala hrát písně patřící do tamté doby a prostředí. Moc pěkně hráli.

Dle mě, kdybych to měla hodnotit, tak by to bylo rozhodně jedno z vyšších hodnocení.

Po představení jsem si ještě s maminkou poprosila Honzu a věnování nám chvilky a popovídali jsme si s ním krátce. Moc fajn rozhovor. I přes to, že byl již očividně unavený a těšil se na odpočinek. Je to nejen skvělý herec, ale i moc fajn muž. Alespoň dle mě, ale soudím jen z toho, co vím a z pár chvilkových rozhovorů s ním po některém z představení kde hrál.

Poté jsme se jen vrátily na ubytování a šly spát. Dalšího dne jsme se ještě trochu prošly. Ale hlavně jsme poměrně brzo opět nasedaly do vlaku a vracely se tak zpět do Brna, a nakonec úplně domů.

(Zdroje všech obrázků: http://www.divadelnileto.cz/http://www.divadelnileto.cz/14-rocnik/romeo-a-julie/)

***

A to je pro tento článek vše.

A mě zajímá, zda také rádi chodíte do divadel? Pokud ano, jaké jsou vaše oblíbené žánry? Máte nějaké představení, které byste doporučili  dějově či konkrétní divadelní sestavou nebo obojím? Případně napadá vás nějaké vaše oblíbené divadlo?

Pokud naopak divadla moc nemusíte, tak proč?

Zažili jste v létě nějaký kulturní zážitek? Divadlo, koncert, návštěva galerie, ...?

Co říkáte na tuto konkrétní kulturní záležitost a zážitek? Líbilo by se vám něco takového?

To mě opravdu zajímá.

Mějte se krásně. :)

Katie (Instagram)

12 Komentáře

  1. Ráda chodím do divadla, těším se, až někdy budu zase moc jít. V posledních letech bylo ale obtížnější najít něco, co by se líbilo mně i manželovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeju ať brzy najdete něco co se vám oběma bude líbit. Je hezké, že také ráda chodíte do divadel a bylo by škoda nechodit a nechat si tak unikat skvělá představení a s tím spojené zážitky. :)

      Vymazat
  2. To muselo být nádherné :) venku a večer, to je hned jiná atmosféra, než normálně v divadle.
    Asi 3 roky zpátky jsem byla v Horáckém divadle v Jihlavě na Obrazu Doriana Graye. Hodně špatné, odcházela jsem zklamaná. Zakomponovali do toho hodně moderních věcí - např. nekreslil obraz, ale fotil, poté dával fotky na flashku do NTB, běhal na běžícím páse apod. Hodně trapné :( ...
    Cca 2 roky zpět jsme byli na divadle v Brně v šapitó, kde hráli Rozmarné léto. Bylo to skvěle zakomponované do cirkusového prostředí, ale vedro bylo k nevydržení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to nádherné. Přesně jak píšete. :)
      To je škoda, že máte až tak špatný divadelní zážitek. Dle toho co píšete by se mi to asi také tolik nezamlouvalo, ale nevím. :(
      Ale je super, že jste kvůli tomu na divadla třeba nezanevřela nebo tak něco. Byla by to škoda. Existuje spousty moc pěkných her.
      A druhý divadelní zážitek zní moc hezky, to bylo určitě moc pěkné. Něco takového by se mi také líbilo. Až na to vedro no, ale to holt v létě bývá no, i když by to občas mohlo zeslábnout v teplotách. :D :)

      Vymazat
  3. Zrovna teď na začátku října máme s přítelem koupené lístky do divadla na další z ikonických her - Lakomce, tak se už moc těšíme :) Jinak jsme loni byli na komedii Osm žen a to byla také skvělá hra! :) Moc krásný článek.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super. Hodně ráda slyším, že lidé chodí do divadel, těší se a užívají si takové události. :)
      Tak přeju ať je to hezké a dobře zahrané představení přesně do vašeho vkusu.
      Celkově přeju ať si to užijete a vše vyjde jak má. :)

      Vymazat
  4. Páni, venkovní divadlo musí být super! :) Já moc do divadel nechodím, ale ráda bych si zas někdy zašla :). Ještě, že vám i s posunutím dnu vše vyšlo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to super. Určitě doporučuji zajít do nějakého divadla znovu. Avšak člověk si musí dobře vybrat i na jaké divadelní představení zajít, aby bylo dobré, a hlavně aby zapadalo do něčeho co se danému divákovi bude líbit. Někdy to chce třeba i více pokusů. :)
      Jojo, také jsem byla ráda, že to vyšlo. Děkuji. :)

      Vymazat
  5. Taky jsem jednou byla ve venkovním divadle a to v Českém Krumlově, ale to už je dávno :) Pěkný článek, jde vidět, že jste si to s maminkou užily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Venkovní divadla mají své kouzlo a je skvělé, že mají své návštěvníky.
      Ano, užily a moc. Děkuji. :)

      Vymazat
  6. Ta moderní pojmutí klasiky mi někdy přijdou trochu "moc" ale věřím, že mají své diváky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to přijde také někdy moc. Stalo se mi již, že jsem byla na jiném představení, kde moderně pojali klasiku a nelíbilo se mi to.
      Tady těch moderních prvků v ději nebylo tolik a vlastně to zapadalo hezky do děje daného představení jak ho jinak známe (někdy se to dalo až přehlédnout). Nebylo to úplně moderně pojato celkově od začátku do konce. Vlastně to bylo takové zase trochu jiné pojetí než já zatím u různých představení klasických her viděla. Takže mi to vůbec nevadilo. Líbilo se mi to. Ale věřím, že pro někoho by to nebylo a třeba by se mu to tolik anebo vůbec nelíbilo. Já jen abych nemystifikovala, že to bylo celkové moderní pojetí dané hry. :)

      Vymazat

Děkujeme moc za reakci :)